Hoe ecocheques jouw verkoop als handelaar een boost geven
Ecocheques bestaan al meer dan vijftien jaar en werden het leven ingeroepen om een duurzame economie te stimuleren. Sinds het ontstaan is die duurzame waarde alleen nog gestegen. Meer dan 125.000 Belgische bedrijven geven ecocheques aan hun werknemers. Zij gaan op zoek naar plaatsen waar ze die kunnen spenderen. Het is als handelaar heel interessant om daarop in te spelen en producten met een ecolabel in de spotlight te zetten, zeker nu het hoogseizoen van de ecocheque eraan komt.
Boost je imago als handelaar en aanvaard ecocheques
Als je ecocheques aanvaardt, ga je nog een stap verder als handelaar richting een duurzamere economie. En dat is goed voor je imago, maar ook voor je omzet. Maar liefst 2,3 miljoen mensen in België ontvangen tot € 250 per jaar aan ecocheques en die willen ze bewust spenderen. Ecocheques hebben dus een mooi potentieel om meer klanten naar je zaak te trekken, geven je imago en merk een boost en helpen op die manier om je omzet te verhogen.
Een duurzamere economie gaat hand in hand met ecocheques
💡 Elke euro besteed met ecocheques zorgt voor een vermindering van maar liefst 1 kg CO2 volgens CO2Logic.
💡 Dankzij ecocheques werd al 350.000 ton aan CO2 uitgespaard.
💡 Belgische gezinnen bespaarden om en rond de 50,8 miljoen euro aan energiekosten dankzij de investering in energiezuinige apparaten.
💡 Elke twee jaar worden nieuwe producten en diensten toegevoegd aan de lijst waarvoor mensen ecocheques kunnen gebruiken.
💡 De vraag naar duurzame, lokale en circulaire economie stijgt vanuit de klant.
💡 De omzet van handelaars en KMO’s worden gestimuleerd door een injectie van 337 miljoen euro per jaar in de lokale economie.
Twijfel niet langer en treed toe tot ons netwerk of neem contact met ons op voor meer informatie. Tot snel!
Vond je dit artikel leuk?
Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.